مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 22 آبان 1401 ساعت 23:102022-11-13اقتصادي

16.4 تن در هکتار خاک سالانه در کشور فرسایش می شود


مدیرکل دفتر آبخیزداری و حفاظت خاک سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشورگ فت: سالانه 16.

4 تن در هکتار خاک در کشور فرسایش می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، هوشنگ جزی عصر یکشنبه در کارگاه آموزشی و طرح مشکلات آبخیزداری 10 استان کشور در ارومیه با بیان اینکه خاک یک ماده با ارزش حتی مهمتر از آب است و ساخت یک سانت از آن 700 سال طول می کشد و حفاظت از خاک همکاری تمام ارگان ها و مشارکت مردم را می طلبد، افزود: 125 میلیون هکتار از اراضی کشور دچار فرسایش آبی است و به طور متوسط سالانه 16.

4 تُن در هکتار فرسایش خاک داریم.

معاون آبخیزداری، مراتع و بیابان منابع طبیعی کشور نیز در این کارگاه آموزشی از اجرای 50 هزار هکتار طرح آبخیزداری در عرصه های منابع طبیعی استان خبر داد، گفت: در 120 میلیون هکتار از عرصه های منابع طبیعی کشور باید طرح آبخیزداری انجام شود.

حسن وحید گفت: طرح آبخیزداری در 30 میلیون هکتار از عرصه های منابع طبیعی کشور اجرا شده است که باقی عرصه ها در طول برنامه 7 و8 توسعه با حمایت تمام ارگان ها و مشارکت مردم به اتمام خواهد رسید.

وی افزود: آذربایجان غربی غربی یکی از، استان ها متنوع از نظر منابع طبیعی است که یک میلیون و 250 هزار هکتار از عرصه های منابع طبیعی این استان مطالعات آبخیزداری و 50 هزار هکتار طرح آبخیزداری اجرا شده است که در کنترل سیلاب ها و ذخیر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

16.4 تن در هکتار خاک سالانه در کشور فرسایش می شود

16.4 تن در هکتار خاک سالانه در کشور فرسایش می شود