مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 22 آبان 1401 ساعت 16:552022-11-13اقتصادي

درخواست غرامت کشورهای فقیر ازکشورهای ثروتمند


کشورهای فقیر از کشورهای ثروتمند برای خسارت های ناشی ازتغییرات آب و هوایی درخواست غرامت کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر به نقل از راشاتودی، سران کشورهای در حال توسعه کشورهای توسعه یافته و ثروتمند و صنعت جهانی انرژی را به تشدید بحران تغییرات آب و هوایی متهم کرده و خواستار آن شدند که این کشورها به خاطر آسیب هایی که زده اند غرامت بپردازند.

آنها می گویند در حالی که شرکت های نفتی و گازی سودهای خوبی می برند، جزیره های کوچک به خاطر افزایش سطح آب در طوفان ها نابود می شوند.

گاستون برون، نخست وزیر آنتی گوآ و باربودا، طی سخنانی در اجلاس آب و هوایی COP 27 در مصر گفت: شرکت های نفتی و گازی در مجموع روزانه 3 میلیارد دلار سود می کنند و این در شرایطی است که زمین در حال سوختن است.

وی تأکید کرد: وقت آن رسیده که این شرکت ها ملزم شوند که مالیات بر کربن بدهند و این پول منبعی برای تأمین زیان ها و خسارت ها ناشی از این اتفاق شود.

کشورهای فقیر با اشاره به دو رویی کشورهای ثروتمند، در حالی که همین کشورها بیشترین آلایندگی در جهان ایجاد می کنند و در عین حال خود را مدعی مقابله با آلایندگی نشان می دهند، می گویند این کشورها باید به خاطر خشکسالی و سیل هایی که در نتیجه تغییرات آب و هوایی ایجاد می شود، به کشورهای ضعیف و در حال توسعه غرامت بپردازند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درخواست غرامت کشورهای فقیر ازکشورهای ثروتمند

درخواست غرامت کشورهای فقیر ازکشورهای ثروتمند