مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 22 آبان 1401 ساعت 15:572022-11-13اقتصادي

3 عامل بروز کمبود اقلام دارویی/ عدم قیمت گذاری به موقع به مشکلات بازار دارو دامن زد


عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی تهران با اشاره به عدم قیمت گذاری اقلام دارویی، گفت: علاوه بر این کمبود جهانی مواد اولیه، تاخیر بیمه ها در پرداخت تعهدات و کمبود نقدینگی شرکت ها در بروز کمبود دارویی موثر بوده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس به نقل از اتاق بازرگانی تهران، ناصر ریاحی در رابطه با عوامل موثر بر کمبود برخی اقلام دارویی، گفت: در گذشته که نوسان قیمت به 5 درصد می رسید، حتی تاخیر 6 ماهه در اعلام نرخ های جدید مشکلی برای داروساز ایجاد نمی کرد، اما اکنون که این نوسان قیمتی به 6 برابر رسیده، تاخیر در اعلام نرخ های جدید برای تولیدکنندگان که عمدتاً کوچک و متوسط هستند، قابل تحمل نبوده و آنها را به ورطه نابودی می کشاند.

رییس اتحادیه واردکنندگان دارو بیان داشت: در سازمان غذا و دارو، یک کمیسیون قیمت گذاری وجود دارد که جلسات آن در گذشته، هفته ای یک یا دو بار تشکیل می شد و این تعداد جلسات نیز برای شرکت های دارویی کافی بود.

طبق آیین نامه این کمیسیون، چنانچه تغییرات قیمتی مواد اولیه، بیش از 5 درصد بود و این تغییر به مدت 6 ماه استمرار پیدا می کرد، کمیسیون مذکور، قیمت را مورد بازنگری قرار می داد.

وی افزود: کمیسیون قیمت گذاری سازمان غذا و دارو، پیش از حذف ارز ترجیحی، بر اساس موجودی مواد اولیه، نسبت به قیمت گذاری اقلام دارویی اقدام کرد اما


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

3 عامل بروز کمبود اقلام دارویی/ عدم قیمت گذاری به موقع به مشکلات بازار دارو دامن زد

3 عامل بروز کمبود اقلام دارویی/ عدم قیمت گذاری به موقع به مشکلات بازار دارو دامن زد