مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 22 آبان 1401 ساعت 15:402022-11-13اقتصادي

شناسایی عناصر با ارزش معدنی در دپوی پسماند روی زنجان


رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: بر اساس تحقیقات صورت گرفته توسط اساتید دانشگاه های زنجان و امیرکبیر، عناصر سرب، روی و نقره در دپوی پسماند روی زنجان شناسایی شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، ناصر فغفوری روز یکشنبه در جلسه آخرین اقدامات ساماندهی دپوی پسماند روی، گفت: با توجه به حجم بالای پسماند روی تولید شده توسط واحدهای روی، از بهمن سال 1399 محل دائمی دپوی پسماندها در سردهات افتتاح و شروع به کار کرد به طوری که روزانه 200 کامیون پسماند به این محل حمل و دپو می گردد.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در خصوص ساماندهی دپوی پسماند طی سالیان گذشته افزود: هم اکنون بالغ بر 10 میلیون تن پسماند در شهرک روی دپو شده است که با تمهیدات صورت گرفته طی سالیان اخیر مساحت آن ثابت بوده و در جهت کاهش آلودگی زیست محیطی اقداماتی همچون دیوارکشی بتنی، مالچ پاشی و ساخت حوضچه هایی جهت جمع آوری شیر آبه های ناشی از بارش باران انجام شده است.

فغفوری افزود: اراده استاندار و مسئولین استانی بر تعیین تکلیف و فروش این پسماندهاست که در این راستا باید ابتدا فلزات محتوی این پسماندها مشخص می شد، به این منظور شرکت تهیه و تولید مواد معدنی به عنوان ناظر پروژه قراردادهایی با دانشگاه امیرکبیر و دانشگاه زنجان منعقد کرد و مطالعات و بررسی های میدانی در ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شناسایی عناصر با ارزش معدنی در دپوی پسماند روی زنجان

شناسایی عناصر با ارزش معدنی در دپوی پسماند روی زنجان