مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 22 آبان 1401 ساعت 15:002022-11-13پزشكي

غربالگری سلامت روان 70 هزار قزوینی در نیمه نخست سال 1401


رییس مرکز بهداشت شهید بلندیان شهرستان قزوین گفت: در نیمه نخست سال 1401 بالغ بر70 هزار شهروند قزوینی در مراکز جامع سلامت مورد غربالگری سلامت روان قرارگرفته اند که از این تعداد بر اساس آخرین پیمایش، - 23 درصد از شهروندان قزوینی دارای یک اختلال روان پزشکی هستند.

علیرضا مهرعلیان در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: با توجه به افزایش شیوع بیماری های روان، نیاز استان به ساخت و تکمیل مرکز سلامت روان جامعه نگر قزوین دوچندان شده است.

وی بابیان اینکه، عملیات عمرانی مرکز سلامت روان جامعه نگر به منظور ارائه خدمات به مردم با اجرای الگوی خدمات سلامت روان و اجتماعی آغاز شده است، تصریح کرد: مقررشده در مرکز سلامت روان جامعه نگر بیشتر از کادر درمانگر شامل روانپزشک، پزشک، مددکار، روانشناس، و کادر درمانگر استفاده شود تا با تخصصی شدن کادر، شاهد کاهش آسیب های اجتماعی باشیم.

رییس حوزه بهداشت شهرستان قزوین عنوان کرد: در حال حاضر خدمات روانپزشکی در سطح یک توسط مراقب روانپزشکی از طریق بهورزان فعال در خانه های بهداشت، کارشناسان سلامت روان و پزشکان مستقر در مراکز خدمات جامع سلامت با استفاده از آموزش و غربالگری جمعیت تحت پوشش صورت می گیرد.

وی بابیان اینکه بسیاری از آسیب های اجتماعی ازجمله اعتیاد، طلاق و خودکشی ناشی از اختلالات اعصاب و روان است، افزود:


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

غربالگری سلامت روان 70 هزار قزوینی در نیمه نخست سال 1401

غربالگری سلامت روان 70 هزار قزوینی در نیمه نخست سال 1401