مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 22 آبان 1401 ساعت 13:402022-11-13اقتصادي

استاندارد یکی از مقوله های مهم توسعه تجارت است


استاندارد دانش مدون شده در اختیار واحدهای تولیدی و یکی از مقوله های مهم توسعه تجارت با کشورهای دیگر است.

- ایسنا/خراسان رضوی رییس سازمان صمت خراسان رضوی گفت: استاندارد دانش مدون شده در اختیار واحدهای تولیدی و یکی از مقوله های مهم توسعه تجارت با کشورهای دیگر است.

امیررضا رجبی، امروز 22 آبان ماه، در مراسم روز جهانی استاندارد که در سالن صبای صداوسیما برگزار شد، اظهار کرد: ارتباط مستقیمی بین صمت و استاندارد وجود دارد.

در گذشته در اقتصاد کلاسیک زمین و سرمایه جزو ابزار اقتصاد بود، اما با گذشت زمان مقوله دانش به حوزه اقتصاد اضافه و اقتصاد، دانش بنیان شد.

کشورهای در حال توسعه و توسعه یافته به حوزه اقتصاد دانش بنیان توجه ویژه دارند و امسال نیز سال تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین است.

وی بیان کرد: استاندارد مجموعه مدونی از تجربه و دانش است که می تواند به واحدهای تولیدی جدید و یا واحدهای موجود برای توسعه محصول کمک کند.

علاوه بر اینکه باید حقوق مصرف کننده و تولیدکننده رعایت شود، مجموعه واحدهای تولیدی و فعالان اقتصادی نیز برای رشد و توسعه خود نیازمند استاندارد هستند.

واحدهای تولیدی و فعال اقتصادی علاوه بر اینکه به لحاظ موارد حاکمیتی خود را ملزم به رعایت استاندارد می کنند، برای اینکه مسیر را با سرعت بیشتری طی کنند، سراغ استفاده از


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استاندارد یکی از مقوله های مهم توسعه تجارت است

استاندارد یکی از مقوله های مهم توسعه تجارت است