مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 22 آبان 1401 ساعت 13:402022-11-13فرهنگي

پاکستان نمایش فیلم منتخب خود برای اسکار را ممنوع کرد


علت این تصمیمی وجود مطالب بسیار ناپسندی عنوان شده که با ارزش های اجتماعی و معیارهای اخلاقی جامعه مطابقت ندارد و به وضوح با هنجارهای اخلاقی در بخش 9 قانون آثار سینمایی، - مغایرت دارد.

دولت پاکستان نمایش فیلم جوی لند ساخته سعیم صادق را به دلیل داشتن محتوای نامناسب ممنوع اعلام کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از ورایتی، دستوری به تاریخ 11 نوامبر از وزارت اطلاعات و صدا و سیمای پاکستان اعلام کرد که هیات سانسور این کشور، مجوز نمایش فیلم سینمایی جوی لند نماینده رسمی این کشور در اسکار 2023 را لغو کرده است.

علت این تصمیمی وجود مطالب بسیار ناپسندی عنوان شده که با ارزش های اجتماعی و معیارهای اخلاقی جامعه مطابقت ندارد و به وضوح با هنجارهای اخلاقی در بخش 9 قانون آثار سینمایی، مغایرت دارد و در نتیجه دولت فدرال با توجه به اختیارات قانونی، فیلم داستانی جوی لند را به عنوان فیلمی بدون مجوز برای کل کشور اعلام کرد.

این فیلم قرار بود از تاریخ 18 نوامبر در پاکستان اکران شود و عدم نمایش عمومی این فیلم در کشور میزبان، احتمالا به حذف این فیلم از جوایز اسکار 2023 خواهد انجامید.

طبق قوانین آکادمی اسکار تمامی فیلم های متقاضی رقابت در شاخه بهترین فیلم بین المللی باید حداقل 7 روز متوالی در کشور مبدا اکران تجاری داشته باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پاکستان نمایش فیلم منتخب خود برای اسکار را ممنوع کرد

پاکستان نمایش فیلم منتخب خود برای اسکار را ممنوع کرد