مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 22 آبان 1401 ساعت 12:452022-11-13سياسي

2 دوره جنگ قره باغ چه تاثیری بر روابط ایران و آذربایجان گذاشت؟


انتظار می رفت که باکو پس از جنگ دوم قره باغ با قدردانی و به پاسداشت خدمات پدرانه ایران، رویکرد حسن همجواری با تهران را در پیش گیرد، - ایسنا/خراسان رضوی یک تحلیلگر مسائل اوراسیا گفت: انتظار می رفت که باکو پس از جنگ دوم قره باغ با قدردانی و به پاسداشت خدمات پدرانه ایران، رویکرد حسن همجواری با تهران را در پیش گیرد، اما اوضاع اینگونه نشد.

  احمد کاظمی در گفت وگو با ایسنا در خصوص تنش های اخیر جمهوری آذربایجان و ایران اظهار کرد: متاسفانه بر خلاف خوشبینی های اولیه، جنگ دوم قره باغ نه تنها منجر به بهبود مناسبات تهران و باکو نشد، بلکه وضعیت را پیچیده و نهایتا منجر به سردی و بروز چالش هایی در مناسبات دو کشور گردید.

با توجه به حمایت های همه جانبه سیاسی، نظامی، تزانزیتی، ارتباطی، بشردوستانه و اقتصادی ایران از جمهوری آذربایجان در سه دهه اخیر و تاکیدات مکرر تهران در سطوح عالی مبنی بر لزوم بازگشت قره باغ به جمهوری آذربایجان، انتظار می رفت که باکو پس از جنگ دوم قره باغ با قدردانی و به پاسداشت این خدمات پدرانه ایران، رویکرد حسن همجواری با تهران را در پیش گیرد، اما اوضاع اینگونه نشد.

وی اضافه کرد: دلیل این موضوع مشخص است.

جنگ دوم قره باغ خارج از اراده جمهوری آذربایجان شکل گرفت، این کشور خصوصا پس از روی کارآمدن الهام علی اف در سال 2003 به یکی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

2 دوره جنگ قره باغ چه تاثیری بر روابط ایران و آذربایجان گذاشت؟

2 دوره جنگ قره باغ چه تاثیری بر روابط ایران و آذربایجان گذاشت؟