مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 22 آبان 1401 ساعت 12:422022-11-13فرهنگي

پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به پانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران


وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آستانه برگزاری پانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران پیامی را منتشر کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آستانه برگزاری این دوره از به عنوان نگاهدارنده و پاسبان سنت موسیقایی این سرزمین، گوهری است زرین که با گذر از گردش ایام در طول قرن ها، راه پیدا و پنهان خود را از میان اقوام و سرزمین های مختلف نسل به نسل با صداقت، اصالت و هویت همچون جویباری آرام طی کرده و به امروز رسیده است.

میراثی گرانبها، وحدت آفرین و سرشار از معرفت، حکمت و کرامت در بین اقوام کشور عزیزمان ایران که در گستره ملی، همواره در چهارچوب تعاملات فعال دیپلماسی فرهنگی به¬عنوان یکی از سفیران این مرز و بوم پرگهر با سایر ملل مورد توجه قرار گرفته است.

اکنون و در گام پانزدهم، جشنواره موسیقی نواحی ایران در امتداد دوره های پیشین و این بار با یک ساز و کار علمی ـ هنری، وحدت گفتمان موسیقایی جهان اسلام را ترسیم خواهد کرد و با نگاهی به سنت های قومی و گفتمان های موسیقایی جهان اسلام، امید است که این رنگین کمان فرهنگی نمایانگر وحدت بزرگ اسلامی باشد.

این جشنواره فرصتی برای همنشینی و هم افزایی میان اقوام ایران با ایجاد بستری برای قدرشناسی از این گنجینه های بی بدیل ایرانی است که سال ها عمر خود را وقف فرهنگ و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به پانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران

پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به پانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران