مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 22 آبان 1401 ساعت 10:552022-11-13اقتصادي

فناوری نوظهور زیست سازگار راهکار قابل اطمینان برای ارتقای سلامت محصولات غذایی


بر اساس آمارها 80 درصد از مواد غذایی از بخش کشاورزی تامین می شود و استفاده از فنانوری نوظهور نانو در صورتی که زیست سازگار باشد، می تواند به عنوان یک راه حل قابل اطمینان برای ذخیره سازی و حتی بسته بندی مواد غذایی باشد.

- بر اساس آمارها 80 درصد از مواد غذایی از بخش کشاورزی تامین می شود و استفاده از فنانوری نوظهور نانو در صورتی که زیست سازگار باشد، می تواند به عنوان یک راه حل قابل اطمینان برای ذخیره سازی و حتی بسته بندی مواد غذایی باشد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، یکی از مهمترین بخش های صنعت تمام کشورها که با امنیت غذایی در ارتباط است، صنایع غذایی است.

با کمبود منابع غذایی و افزایش جمعیت، توسعه این بخش از صنعت ضروری است و در این راستا استفاده از فناوری های نوین در این بخش رویکرد جدیدی است که بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

ایران یکی از بزرگترین واردکننده های محصولات غذایی است و در صورت بی توجهی به تولید و فرآوری غذا، هر روز بر میزان واردات محصولات غذایی افزوده خواهد شد.

فناوری نانو انقلابی نوظهــور است که در تمامی بخش ها از مکانیک تا پزشکی از جمله صنایع غذایی پتانســیل زیادی دارد؛ چرا که این فناوری مطالعه دستکاری و کنترل ماده در مقیاس اتمی و مولکولی است و به دلیل افزایش ســطح (نسبت به حجم) و نرخ انتقال جرم دارای فعالیت شیمیایی و زیستی، وا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فناوری نوظهور زیست سازگار راهکار قابل اطمینان برای ارتقای سلامت محصولات غذایی

فناوری نوظهور زیست سازگار راهکار قابل اطمینان برای ارتقای سلامت محصولات غذایی