مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 22 آبان 1401 ساعت 10:452022-11-13اقتصادي

69 درصد اشتغال مازندران مربوط به صنایع بزرگ است


معاون برنامه ریزی سازمان صمت مازندران با اشاره به محرومیت استان از صنایع بزرگ مقیاس گفت: 61 درصد اشتغال حوزه صنعت استان مربوط به 307 کارخانه بزرگ است - جهانگیر بایی لاشکی در گفتگو با خبرنگار مهر تأمین سرمایه طرح های تولیدی و صنعت از طریق زنجیره مالی و بازار سرمایه را از برنامه ها برشمرد و گفت: طی یکسال گذشته برای برخی از واحدهای تولیدی بزرگ از طریق بازار سرمایه و بورس تأمین منابع مالی شده است.

وی توزیع اوراق را از سازوکارها برای تأمین سرمایه ذکر کرد و گفت: منابع مالی بانک ها محدود است و پاسخگوی نیازهای تولید نیست با این حال از ظرفیت این بخش نیز در حوزه تولید استفاده می شود.

وی با اظهار اینکه وضعیت سهام و صندوق های مالی چندان مطلوب نیست، گفت: بازار اوراق کار نو به شمار می رود و باید واحدهای تولیدی با این بازار نیز آشنا شوند.

بایی لاشکی یادآور شد: طبق آمارها دو هزار و 495 واحد صنعتی در استان وجود دارد که رتبه دهم کشور از نظر تعداد، رتبه 17 سرمایه گذاری و رتبه 11 اشتغال را عهده دار هستیم.

معاون برنامه ریزی سازمان صمت مازندران تصریح کرد: از این تعداد 307 واحد جزو واحدهای بزرگ محسوب می شوند و بالای 50 نفر اشتغال دارند و 12 درصد صنعت استان را شامل می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

69 درصد اشتغال مازندران مربوط به صنایع بزرگ است

69 درصد اشتغال مازندران مربوط به صنایع بزرگ است