مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 22 آبان 1401 ساعت 09:052022-11-13ورزشي

پژوهشگران در نقشه گردشگری ایران، شهر زیرزمینی نوش آباد را می شناسند


سرپرست اولین کاوش های مجموعه باستانی شهر زیرزمینی نوش آباد گفت: مجموعه دستکندهای زیرزمینی نوش آباد به واسطه دو دهه فعالیت نه تنها در سطح ملی، - ایسنا/اصفهان سرپرست اولین کاوش های مجموعه باستانی شهر زیرزمینی نوش آباد گفت: مجموعه دستکندهای زیرزمینی نوش آباد به واسطه دو دهه فعالیت نه تنها در سطح ملی، بلکه در عرصه جهانی شناخته شده است و پژوهشگران در نقشه گردشگری ایران، شهر زیرزمینی نوش آباد را می شناسند.

زهرا ساروخانی، پژوهشگری که پنج فصل کاوش در مجموعه باستانی شهر زیرزمینی نوش آباد را مدیریت کرده و نزدیک به دو دهه در این شهر تاریخی مدیریت، مطالعه و بررسی میدانی داشته به گفت وگو با ایسنا نشست و گفت: پژوهشگران، در نقشه گردشگری ایران، شهر زیرزمینی نوش آباد را می شناسند.

زهرا ساروخانی، سرپرست اولین کاوش های مجموعه باستانی شهر زیرزمینی نوش آباد گفت: کاوش هایی که از سال 1383 در دستکندهای زیرزمینی نوش آباد آغاز کردم در واقع اولین کاوش و پژوهش هایی بود که در زمینه معماری دستکندهای ایران اتفاق افتاد.

وی افزود: کاوش در عمق 27 متری زیرزمین در کنار مخاطراتی چون فاضلاب های شهری و سازه های پرخطر شهری، موجب اعتراض استادان فن به من شد زیرا بر این باور بودند که نوش آباد، دستکندهای پناهگاهی-مسکونی نیست و بخشی از یک قنات است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پژوهشگران در نقشه گردشگری ایران، شهر زیرزمینی نوش آباد را می شناسند

پژوهشگران در نقشه گردشگری ایران، شهر زیرزمینی نوش آباد را می شناسند