مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 21 آبان 1401 ساعت 18:002022-11-12اقتصادي

موزه صنعت سیمان با رویکرد گردشگری در شهرری افتتا ح می شود


شهردار منطقه 20 از آخرین مراحل بازآفرینی و بهره برداری فاز نخست کارخانه سیمان ری خبر داد و گفت: موزه صنعت سیمان با رویکرد گردشگری افتتا ح می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از ری، سید محمد ناظم رضوی شهردار منطقه 20 در بازدید از  آخرین وضعیت باز آفرینی کارخانه سیمان ری اظهار کرد: مراحل بازآفرینی و تبدیل این کارخانه قدیمی به موزه صنعت با همکاری شهرداری منطقه 20 و سازمان نوسازی شهر تهران در فاز نخست به زودی به بهره برداری خواهد رسید.

وی گفت: کاربری اصلی این پروژه موزه صنعت سیمان است و در راستای حمایت از اشتغال و فعالیت های دانش بنیان، بخشی از آن به مرکز استقرار کسب وکارهای خلاق و شرکت های واگذار شد.

رضوی با بیان اینکه این پروژه بزرگ، مجموعا در 3 هکتار عرصه به سازمان نوسازی شهر تهران واگذار شد، افزود: رویکرد گردشگری و برگزاری تورهای گردشگری برای دیدن موضوعات جذاب در این کارخانه قدیمی دنبال می شود تا شهروندان برخی از اولین ها را در این کارخانه قدیمی ببینند.

وی خاطرنشان کرد: نمایش دو دستگاه دیزل بسیار قدیمی که هر کدام از آنها با تولید 2.

5 مگاوات، برق شهرری را تولید می کردند، از دیگر بخش های این موزه است و اسنادی که از آنجا به دست آمده و تجهیزات و ابزاری که در کارخانه سیمان بوده هم در موزه صنعت سیمان به نمایش عموم گذاشته می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

موزه صنعت سیمان با رویکرد گردشگری در شهرری افتتا ح می شود

موزه صنعت سیمان با رویکرد گردشگری در شهرری افتتا ح می شود