مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 21 آبان 1401 ساعت 16:362022-11-12سياسي

شیراز شهر جهانی صنایع دستی شد


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شیراز، با حضور معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، دفتر مرکزی دبیرخانه شهر جهانی صنایع دستی، امروز در محل باغ هنر شیراز افتتاح شد.

مریم جلالی در این مراسم بیان کرد: شورای جهانی صنایع دستی در سال 98 شهر شیراز را به عنوان شهر جهانی صنایع دستی انتخاب کرد و ما در طلیعه قرن تازه، موظفیم این نگاه جهانی را حفظ کنیم.

وی افزود: در این راستا نیاز است مدیریت شهری و استاندار فارس همه با هم کمک کنیم تا این عنوان به ها، دانشگاه ها و پژوهشگران برای کمک به ماندگاری و آینده پژوهی هنر های سنتی و صنایع دستی قرار گیرد.

معاون صنایع دستی و هنر های سنتی خاطرنشان کرد: این دبیرخانه باید محل رفت و آمد گردشگران، مشتریان و مخاطبانی باشد که به شوق شیراز می آیند که این شوق تنها معماری آن نیست بلکه این دست بافته ها، قلمزنی، منبت ها و معرق ها است که شیراز را شهر جهانی صنایع دستی معرفی کرده است.

  به گفته وی، اگر بخواهیم عنوان جهانی شدن بر پیشانی شهر شیراز همواره بماند و شیراز به عنوان کانون اصلی این هنر ها زنده بماند باید برای داشته هایی که داریم تلاش کنیم و خلاقانه برای صنعتی که دانش می طلبد کوشش کنیم و با ادبیات امروز شهر جهانی صنایع دستی را حفظ کنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شیراز شهر جهانی صنایع دستی شد

شیراز شهر جهانی صنایع دستی شد