مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 21 آبان 1401 ساعت 15:102022-11-12سياسي

رایزنی «قربانقلی بردی محمداف» با روسای جمهور ازبکستان، قرقیزستان و ترکیه


رییس مجلس خلق مصلحتی ترکمنستان ضمن شرکت در نشست سران کشورهای ترک زبان، با مقامات ارشد ازبکستان، قرقیزستان و ترکیه دیدار و گفت وگو کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار دفتر منطقه ای خبرگزاری فارس، قربانقلی بردی محمداف ، رییس مجلس خلق مصلحتی به دعوت شوکت میرضیایف رییس جمهور ازبکستان، به عنوان مهمان افتخاری در نشست شورای سران ترک زبان در شهر سمرقند شرکت کرد.

بردی محمداف در سخنان خود از مهمان نوازی رییس جمهوری ازبکستان و فرصت کار مثمر ثمر قدردانی و تاکید کرد که اجلاس کنونی را رویدادی می داند که انگیزه مثبتی به سازمان کشورهای ترک در جهان خواهد داد.

فرآیندهای بین المللی و منطقه ای، موجب تقویت تعاملات اقتصادی، تجاری، سرمایه گذاری و فرهنگی و بشردوستانه بین کشورهای ما خواهد شد.

  رییس مجلس خلق مصلحتی ترکمنستان در سخنان خود در نشست یادآور شد: سال گذشته ترکمنستان به عنوان ناظر به سازمان کشورهای ترک زبان پیوست که نقطه عطف جدیدی را در همکاری های متنوع با کشورهای برادر رقم زد.

در حاشیه این نشست، با شوکت میرضیایف رییس جمهوری ازبکستان دیدار و گفت وگو کرد.

در ابتدای این دیدار، رهبر ازبکستان ضمن خوشامد گویی برای دریافت نشان عالی ترین نشان جهان ترک که یک جایزه عالی شایسته است، با در نظر گرفتن سهم عظیم وی در نزدیکی و شکوفایی کشورهای ترک، تبریک گفت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رایزنی «قربانقلی بردی محمداف» با روسای جمهور ازبکستان، قرقیزستان و ترکیه

رایزنی «قربانقلی بردی محمداف» با روسای جمهور ازبکستان، قرقیزستان و ترکیه