مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 21 آبان 1401 ساعت 13:552022-11-12بين الملل

ژاپن خواستار روابط سازنده با چین است


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، «فومیو کشیدا» نخست وزیر ژاپن در دیدار با «لی کیچیانگ» همتای چینی خود خواستار ایجاد روابط سازنده و پایدار میان دو کشور شد.

- وزارت امور خارجه ژاپن امروز شنبه اعلام کرد نخست وزیر ژاپن در دیدار با همتای چینی خود خواستار تلاش برای ساختن روابط پایدار و سازنده میان دو کشور شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، فومیو کشیدا نخست وزیر ژاپن در دیدار با لی کیچیانگ همتای چینی خود خواستار ایجاد روابط سازنده و پایدار میان دو کشور شد.

وزارت امورخارجه چین در بیانیه ای که منتشر کرد، گفت نخست وزیر چین نیز در حاشیه اجلاس اتحادیه کشور های جنوب شرق آسیا (آ سه آن) به علاوه 3 کشور چین، کره جنوبی و ژاپن که به (آ سه آن+3) معروف است به اهمیت روابط دو کشور اشاره کرد.

بدین ترتیب در سخنرانی جلسه آ سه آن+3 نخست وزیر ژاپن بار دیگر بر مسئله پرتاب های اخیر موشک های بالستیک کره شمالی به ویژه موشکی که به سمت ژاپن پرتاب شد، تاکید کرد و آنرا تهدیدی جدی و غیرقابل پذیرش برای جامعه بین الملل خواند.

فومیو کشیدا همچنین خواستار همکاری میان کشور ها برای دستیابی به خلع سلاح کامل موشکی بالستیک کره شمالی و سلاح های کشتار جمعی این کشور شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ژاپن خواستار روابط سازنده با چین است

ژاپن خواستار روابط سازنده با چین است