مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 21 آبان 1401 ساعت 13:152022-11-12سياسي

شکایت ترامپ از کمیته تحقیقات شورش کنگره


رییس جمهور سابق آمریکا شکایتی را در ایالت فلوریدا علیه کمیته تحقیقات حوادث ششم ژانویه 2021 در مجلس نمایندگان آمریکا تنظیم کرد تا به این ترتیب در جلسه مربوط به احضارش از سوی این کمیته برای روز دوشنبه شرکت نکرده و شهادت ندهد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، دونالد ترامپ، رییس جمهور سابق آمریکا احضاریه کمیته تحقیقات در مجلس نمایندگان این کشور درباره وقایع ششم ژانویه 2021 (روز حمله حامیان دونالد ترامپ به کنگره آمریکا به منظور جلوگیری از تایید پیروزی بایدن در انتخابات 2020) را به چالش کشید.

بر اساس این احضاریه ترامپ قرار بوده اسناد درخواستی را به این کمیته تحویل دهد و در جلسه ای در پشت درهای بسته درباره رخدادهای ششم ژانویه 2021 که در جریان آنها پنج تن کشته شدند خطاب به این کمیته شهادت دهد.

در متن شکایت 41 صفحه ای ترامپ آمده است: در حالی که سابق بر این دیگر روسای جمهور آمریکا داوطلبانه با ایراد شهادت یا تحویل اسناد در پاسخ به احضاریه ای صادر شده از سوی کنگره موافقت کرده اند، هیچ رییس جمهوری چه در زمان ریاست جمهوری اش و چه در دوران بعد از پایان این ریاست جمهوری، هرگز مجبور به انجام این کار نشده است.

ترامپ بر این مبنا برای مخالفت با اجرای این احضاریه شکایت کرده که وکلایش گفتند این احضاریه ناقض امتیازات ریاست قوه مجریه ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شکایت ترامپ از کمیته تحقیقات شورش کنگره

شکایت ترامپ از کمیته تحقیقات شورش کنگره