مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 21 آبان 1401 ساعت 12:302022-11-12فرهنگي

آغاز مرمت مدرسه علمیه رجیل در کمیجان


رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان کمیجان از مرمت مدرسه تاریخی شیخ اصغر رجیل در شهرستان کمیجان خبر داد.

- سعید نیک نام با اعلام این خبر اظهار کرد: مدرسه تاریخی شیخ اصغر رجیل یکی از بناهای به جا مانده از دوره قاجار است و از مقبره های ارزشمند شهرستان کمیجان به شمار می رود.

وی با اشاره به اینکه پرونده ثبتی این بنای تاریخی تهیه شده و برای ثبت در فهرست آثار ملی ایران در جریان است، افزود: حوزه علمیه کمیجان با قدمت بیش از 100 سال روزگاری یکی از مراکز فعال برای کسب علم و معرفت بوده است و سال هاست که این بنای تاریخی یکی از نمادهای هویت فرهنگی کمیجان به شمار می رفته است.

نیک نام گفت: این بنای تاریخی با مشارکت فرمانداری، اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و کمک تعدادی از خیرین شهرستان به مبلغ 2 میلیارد ریال در حال مرمت و بازسازی است.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان کمیجان ادامه داد: در این مرحله از مرمت، تاق و تویزه ها و آسمانه به صورت عین به عین خواناسازی و در دست مرمت است و اجرای طاق بنا، احیای دیواره های بنا و مرمت پشت بام در حال انجام است.

او افزود: این حوزه علمیه به دلیل اهمیت کسب علوم و معارف اسلامی در کنار مسجد و در نزدیکی بازار این شهر بنا نهاده شده بود و هر روز شاهد حضور جمع کثیری از


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز مرمت مدرسه علمیه رجیل در کمیجان

آغاز مرمت مدرسه علمیه رجیل در کمیجان