مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 21 آبان 1401 ساعت 11:552022-11-12فرهنگي

مهدی الهی قمشه ای تسهیل کننده ادبیات فلسفی ملاصدرا بود


برنامه رادیویی سوفیا در هفته ای که گذشت به مناسبت سالگرد درگذشت شیخ مهدی الهی قمشه ای به بررسی آرا و نظرات این حکیم پرداخت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، برنامه رادیویی سوفیا در هفته ای که گذشت به مناسبت سالگرد درگذشت شیخ مهدی الهی قمشه ای به بررسی آرا و نظرات این حکیم پرداخت.

ابوالفضل روحی که میهمان حضوری این برنامه بود گفت: مرحوم شیخ مهدی الهی قمشه ای فردی حکیم، عارف، فیلسوف، مترجم و قرآن پژوه و بزرگان علم و معرفت بودند.

وی ایشان را فیلسوفی برجسته قلمداد کرد و گفت: برخی آثار ایشان از کتب درسی مهم در رشته فلسفه قلمداد می شود و از طرفی قرآن ترجمه شده الهی قمشه ای جنبه ادبی بالایی دارد که صرفاً برگردان و ترجمه نیست و به نوعی یک تفسیر ادبی است.

روحی با بیان این که قرآن ترجمه شده توسط آن مرحوم توسط بسیاری بزرگان، به عنوان عالی ترین ترجمه قرآن معرفی شده است، ادامه داد: وقتی این اثر به آیت الله بروجردی ارائه شد، بسیار از آن تجلیل کردند و شخصاً جایی خواندم که ایشان فرمودند این اثر بهترین ترجمه از قرآن کریم است.

وی وجوه عرفان نظری و عملی مرحوم قمشه ای را متذکر شد و افزود: بسیاری از عرفا تک بعدی هستند؛ مثلاً شهرت ابن عربی ناظر بر عرفان نظری است؛ از دیگر سو مرحوم الهی قمشه ای شخصیت اخلاقی و برجسته بودند و بسیاری اشعار سروده ایشان، حائز جن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مهدی الهی قمشه ای تسهیل کننده ادبیات فلسفی ملاصدرا بود

مهدی الهی قمشه ای تسهیل کننده ادبیات فلسفی ملاصدرا بود