مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 21 آبان 1401 ساعت 11:352022-11-12سياسي

چرا تک فرزندی در حال گسترش است؟


عضو انجمن روانشناسی اجتماعی ایران در خصوص چرایی گسترش تک فرزندی در جامعه، بیان کرد: متاسفانه در شرایط فعلی والدین ساعات طولانی را در منزل سپری می کنند و فرصتی برای تربیت فرزند ندارند، - این موضوع موجب شکل نگرفتن کامل فرایند رشدی فرزند می شود و تلاش ها به جای تربیت، در راستای فراهم کردن مسائل مالی در خانواده است.

مژده ارشادی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: در برهه ای از تاریخ با افزایش ناگهانی جمعیت مواجه شدیم، اما پس از آن روند کاهشی را شاهد بودیم و اکنون با توجه به اینکه جمعیت کشور رو به کهولت است، مجددا به دنبال افزایش جمعیت هستیم.

این مدرس دانشگاه افزود: طی سال های گذشته با کاهش غیرکارشناسانه و بدون تناسب جمعیت و بدون توجه به شرایط و توان اجتماعی جامعه مواجه شدیم که دلیل آن سیاست گذاری های نادرست بوده است، کاهش جمعیت نوعی آسیب برای جامعه به شمار می رود، حال سوال اینجاست آیا اصرار بر افزایش جمعیت مجدد می تواند در جوانی و پویایی جمعیت، سلامت جمعی، توازن و تقارن سنی جامعه موثر واقع شود؟ وی با اشاره به گرایش بسیاری از خانواده ها به تک فرزندی، تصریح کرد: در حال حاضر خانواده ها به سمت تک فرزندی هسته ای گرایش پیدا کرده اند، از طرفی سبک زندگی باتوجه به تغییرات در دنیای مدرن، در حال تغییر است، بنابراین باید زیربناهای اجتماعی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا تک فرزندی در حال گسترش است؟

چرا تک فرزندی در حال گسترش است؟