مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 21 آبان 1401 ساعت 11:252022-11-12پزشكي

مدارس نباید ساعت ورزش را حذف کنند/ 24 درصد مردم یزد دیابتی هستند


معاون درمان علوم پزشکی یزد با بیان این که جامعه سالم در گرو هم افزایی عمومی است، گفت: زیرساخت های مناسب برای نهادینه سازی فرهنگ افزایش تحرک ضروری و مدارس نباید ساعت ورزش را حذف کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس در یزد، دکتر محسن میرزایی پیش از ظهر امروز در نشست خبری بزرگداشت هفته دیابت، ایران شش بار نظام مراقبت غیرواگیر خود را پشت سر گذاشته است، اظهار کرد: استان یزد رتبه چهارم دیابت بر اساس قند خون ناشتا و بر اساس قندخون رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان این که 80 تا 90 درصد بیماران دیابتی استان یزد از بیماری خود اطلاع دارند، افزود: 24 درصد جمعیت استان یزد دیابت دارند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی گفت: 73 درصد بیماران دیابتی استان یزد تحت درمان هستند که این آمار نسبت به میزان کشوری بالاتر است و یزد ششم کشوری است.

دکتر میرزایی در ادامه با بیان این که درمان موثر دیابتی ها در استان یزد خوب نیست و نیازمند برنامه ریزی بیشتر و بهتر است، تصریح کرد: یزد دهمین استان با جمعیت چاق کشور است.

وی وجود رفتارهای پرخطر را از جمله عوامل افزایش دیابت در استان یزد دانست و بیان کرد: اضافه وزن و چاقی آمار مبتلایان به دیابت را در استان یزد و کشور افزایش می دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مدارس نباید ساعت ورزش را حذف کنند/ 24 درصد مردم یزد دیابتی هستند

مدارس نباید ساعت ورزش را حذف کنند/ 24 درصد مردم یزد دیابتی هستند