مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 21 آبان 1401 ساعت 11:152022-11-12بين الملل

نخست وزیر تشکیلات خودگردان: سازمان ملل تصمیم تاریخی در موضوع اشغال فلسطین گرفت


سازمان ملل با صدور حکمی، از دیوان بین المللی دادگستری خواست رای مشورتی خود را درباره اشغالگری استعماری اسراییل در سرزمین فلسطین از جمله قدس اعلام کند و وزارت خارجه فلسطین آن را تاریخی خواند.

- نخست وزیر تشکیلات خودگردان: سازمان ملل تصمیم تاریخی در موضوع اشغال فلسطین گرفت سازمان ملل با صدور حکمی، از دیوان بین المللی دادگستری خواست رای مشورتی خود را درباره اشغالگری استعماری اسراییل در سرزمین فلسطین از جمله قدس اعلام کند و وزارت خارجه فلسطین آن را تاریخی خواند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، ریاض المالکی، وزیر خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین اظهار کرد: کمیته چهارم مجمع عمومی سازمان ملل که کمیته ویژه رسیدگی به مسایل سیاسی و استعمار زدایی است، با درخواست فلسطین برای اعلام آراء حقوقی و نیز رای مشورتی عالی ترین هیئت قضایی بین المللی یعنی دیوان بین المللی دادگستری درباره حقیقت اشغالگری استعماری اسراییل در سرزمین فلسطین از جمله قدس موافقت کرد.

المالکی این تصمیم سازمان ملل را تاریخی خواند و گفت: این یک پیروزی و دستاورد دیپلماتیک و حقوقی فلسطینی و بین المللی است.

وزیر خارجه فلسطین در ادامه نیز از رای قاطع کشورهای عضو سازمان ملل به نفع این قطعنامه استقبال کرد و گفت: این درخواست درباره اقدامات اسراییل و فعا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نخست وزیر تشکیلات خودگردان: سازمان ملل تصمیم تاریخی در موضوع اشغال فلسطین گرفت

نخست وزیر تشکیلات خودگردان: سازمان ملل تصمیم تاریخی در موضوع اشغال فلسطین گرفت