مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 21 آبان 1401 ساعت 11:152022-11-12اجتماعي

وجود 2 هزار و 500 سند تاریخی از مسجد گوهرشاد


رییس اداره اسناد تاریخی کتابخانه آستان قدس رضوی گفت: بیش از 2 هزار و 500 برگ سند تاریخی از مسجد گوهرشاد حرم مطهر رضوی وجود دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، الهه محبوب اظهار کرد: بیش از 2 هزار و 500 برگ سند تاریخی از مسجد گوهرشاد حرم مطهر رضوی وجود دارد که حدود 150 برگ از این اسناد مربوط به دوره صفویه، بیش از 800 برگ به دوره افشاریه و حدود هزار و 500 برگه سند تاریخی به دوره قاجار مرتبط است.

رییس اداره اسناد تاریخی کتابخانه آستان قدس رضوی گفت: مسجد گوهرشاد در اسناد تاریخی به نامهای مسجد جامع، مسجد جامع کبیر، مسجد جامع کبیر ارض اقدس و سرکار مسجد جامع و نیز مسجد جامع کبیر گوهرشاد ثبت شده است.

وی ادامه داد: قدیمی ترین سندی که در آن از مسجد گوهرشاد نام برده شده است متعلق به بیش از 400 سال قبل نام و مربوط به سال 1017 قمری در دوره شاه عباس صفوی است.

محبوب افزود: انواع اسناد معرفی شده شامل دفاتر اوارجه، توجیهات، روزنامچه و فردهای محاسباتی است که بیشتر آنها در قطع 15 در 20 سانتیمتر است.

رییس اداره اسناد تاریخی حرم مطهر رضوی گفت: تأمین سوخت قنادیل و مشعل، اداره امور کشیک، کفشبان و پیشنماز مسجد، گزارش ماهانه هزینه دخل و خرج، صورت جمع کارکنان، تعمیرات مسجد و اجاره نامه ها، درآمدها و هزینه های موقوفات، متولیان و سایر کارکنان موقوفات بخشی از موضوعات این


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وجود 2 هزار و 500 سند تاریخی از مسجد گوهرشاد

وجود 2 هزار و 500 سند تاریخی از مسجد گوهرشاد