مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 21 آبان 1401 ساعت 11:002022-11-12دانش

آموزش و پرورش باید اجازه ورود و ایجاد تفکر خلاق را بدهد


رییس پارک علم و فناوری لرستان گفت: آموزش و پرورش باید اجازه ورود و ایجاد تفکر خلاق را بدهد.

- فرهاد نامداری اظهار کرد: یکی از چالش هایی که ما داریم و در دانشگاه است و هم به تبع آن وارد بخش حوزه فناوری و دانش بنیان شده و می توان گفت طی سالیان گذشته حوزه دانش بنیان به نحوی بوده که شعار سال تحت عنوان آن نامگذاری شده است.

وی ادامه داد: یکی از معضلاتی که وجود دارد این است که ما طی این سال ها کاهش بنیه و توان علمی و پژوهشی دانشگاه ها و دانشجویان را در این حوزه داشتیم که ناشی از فعالیت مجازی بوده که دانشگاه ها در این سال ها داشتند.

نامداری با اشاره به این که در این امر در چارچوبی که دارد باید به سمتی برویم که بتوانیم این دوران را جبران کنیم، عنوان کرد: در خروجی دانشگاه ها به سمت دانش بنیان و فناوری دچار مشکل خواهند شد.

رییس پارک علم و فناوری لرستان با بیان این که یک مشکل دیگر که دانشگاه ها دارند کاهش بودجه مؤثر آنها بوده است، تصریح کرد: به طور سالیانه ادعا می شود بودجه دانشگاه ها بالا می رود و این درحالی است که بودجه واقعی و مؤثر دانشگاه ها به تأثی از نرخ ارز در این حوزه بسیار پایین است.

وی ادامه داد: یک زمانی بحث مهاجرت دانشجوها بود، الان برای اساتید ما این دام گذاشته شده است، به راحتی اعضای هیئت علمی ما از کشور مهاجرت می کنند، که این ام


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آموزش و پرورش باید اجازه ورود و ایجاد تفکر خلاق را بدهد

آموزش و پرورش باید اجازه ورود و ایجاد تفکر خلاق را بدهد