موضوعات داغ: - حقوق بازنشستگان - همسان سازي حقوق بازنشستگان - همسان سازي حقوق - نقل و انتقالات - جواد نكونام - بازنشستگان تامين اجتماعي - متناسب سازي - تامين اجتماعي - نقل و انتقالات پرسپوليس - افزايش حقوق بازنشستگان - كاميلا كابيو - نخست وزير اتيوپي - فرازبام خاييز - تكنوازي سه تار - فابريتزيو راوانلي - سخنگوي ذوب آهن - يوهان كرايوف آرنا - فتواي مقام معظم رهبري - خانه صنايع دستي - تاثير سوابق تحصيلي در كنكور - ورزشگاه كارگران تهران - حفاظ روي ديوار - گياه مورينگا

مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 21 آبان 1401 ساعت 10:402022-11-12اقتصادي

صدای سوت قطار در خاش پیچید


زاهدان به بهره برداری رسید تا با تکمیل سایر خطوط کلان ریلی امکان ترانزیت از چابهار تا فنلاند و مدیترانه فراهم شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از روزنامه همشهری، بنا بر آمار ارائه شده از سوی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل، 63.

112کیلومتر مسیر ریلی در کشور در دست مطالعه و 3.

276کیلومتر مسیر ریلی در دست اجراست که از نگاه مسئولان می توان یکی از مهم ترین آنها را خط ریلی چابهار-خاش-زاهدان دانست؛ خطی که قرار است کریدور ریلی شرق را ایجاد کند، بندر شهید بهشتی چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی کشور را به شبکه ریلی و کشورهای آسیای میانه و افغانستان را به آب های آزاد اقیانوسی متصل و به توسعه سواحل مکران کمک کند.

این خط ریلی به طول 617کیلومتر در 8قطعه در دست اجراست که روز پنجشنبه (19آبان) 2قطعه از آن یعنی 7 و 8 به طول 157کیلومتر از شهرستان خاش تا زاهدان با اعتبار 2400میلیارد تومان و با حضور محمد مخبر، معاون اول رییس جمهوری به بهره برداری رسید.

کل مسیر ریلی چابهار به زاهدان بیش از 60درصد پیشرفت دارد و قرار است تا پایان سال مالی1402 (شهریور1403) به طور کامل به بهره برداری برسد.

راه آهن، نسخه شفابخش از میان خطوط در دست اجرای ریلی در کشور که اغلب آنها با چالش تامین منابع مالی مواجه هستند، 8طرح کلان که بیشترین اهمیت را در کریدور شمال-جنوب و شرق - غرب و اتصا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صدای سوت قطار در خاش پیچید

صدای سوت قطار در خاش پیچید