مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 21 آبان 1401 ساعت 08:502022-11-12پزشكي

مشکل کمبود حاد آنتی بیوتیک در آذربایجان غربی رفع شد


مدیر نظارت و ارزیابی مواد و فرآورده های دارویی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: زمینه افزایش عرضه آنتی بیوتیک ورفع کمبود آن به خوبی در استان فراهم شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، لعیا صدیق راد در این زمینه افزود: البته باید توجه داشت که آنتی بیوتیک طیف وسیعی از داروها را شامل می شود و تنها در حوزه آنتی بیوتیک های تزریقی و شربت با کمبود مواجه بودیم.

وی اضافه کرد: در هفته ها و ماه های اخیر هیچ گونه کمبودی در خصوص قرص و کپسول های آنتی بیوتیک در آذربایجان غربی وجود نداشته و فقط شربت های آنتی بیوتیک که بیشتر به بیماران زیر 10 سال تجویز می شود در کنار آنتی بیوتیک های تزریقی دچار کمبود شده بود.

صدیق راد ادامه داد: در حدود 10 روز گذشته توزیع منظم آنتی بیوتیک شروع شده و به صورت یک روز در میان سهمیه آنتی بیوتیک در اختیار داروخانه ها قرار می گیرد؛ البته باید توجه داشت که کمبود حاد برطرف شده است.

مدیر نظارت و ارزیابی مواد و فرآورده های دارویی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی اظهار کرد: البته در کنار افزایش روند عرضه آنتی بیوتیک، موج شدید آنفلوانزا و بیماری های تنفسی هم کاهش یافته و همین امر موجب کاهش تقاضا در این خصوص نیز شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مشکل کمبود حاد آنتی بیوتیک در آذربایجان غربی رفع شد

مشکل کمبود حاد آنتی بیوتیک در آذربایجان غربی رفع شد