مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 21 آبان 1401 ساعت 08:252022-11-12اقتصادي

صادرات به عراق کاهش یافت؛ جبران میکنیم


دبیرکل اتاق مشترک ایران و عراق گفت: اگرچه صادرات ایران به عراق در ماه های اخیر به لحاظ ارزشی با کاهش مواجه شده بود، اما پیش بینی می شود که این افت در ماه های آتی جبران شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صدا و سیما، دبیرکل اتاق مشترک ایران و عراق گفت: در 7 ماهه سال جاری در زمینه صادرات کالا به عراق به لحاظ وزنی به میزان قابل توجهی با افت مواجه بودیم.

وی با اشاره به دو عامل اصلی در افت صادرات ایران به عراق گفت: امسال پروفرمای صادرات گاز در شهریور و مهر به گمرک اظهار نشد بنابراین با توجه به اینکه میزان صادرات این کالا به صادرات غیرنفتی اضافه می شد و امسال این رقم در میزان صادرات لحاظ نشد در نتیجه با افت صادرات به لحاظ ارزش به عراق مواجه شدیم، لذا پیش بینی می شود که با اضافه شدن میزان صادرات این بخش به صادرات در ماه های آینده وضعیت صادرات جبران شود.

دبیرکل اتاق مشترک ایران و عراق بیان کرد: یکی دیگر از عوامل افت صادرات به عراق موانع تعرفه ای و سیاست گذاری ها مربوط به کردستان عراق است.

جهانبخش سنجابی اظهار داشت: در تجارت با عراق نسبت به پیش بینی عقب تر هستیم، اما خوشبین هم هستیم که بخشی از عقب ماندگی در نیمه دوم سال جبران شود.

وی در رابطه با عوامل تأثیرگذار داخلی بر افت صادرات ایران به عراق اظهار داشت: محدودیت هایی برای صادرات محصو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صادرات به عراق کاهش یافت؛ جبران میکنیم

صادرات به عراق کاهش یافت؛ جبران میکنیم