مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 21 آبان 1401 ساعت 08:252022-11-12اجتماعي

این کودکان هم حق دارند/ ادارات دیگر هم افزایی کنند


رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان ایلام گفت: در زمینه آموزش مهارت به کودکان و نوجوانان با نیازهای ویژه ادارات بسیاری می توانند دخیل شوند.

- نسرین مهدی زاده در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: کودکان استثنایی یا کودکان با نیازهای خاص به گروهی از کودکان گفته می شود که در یکی از توانایی های حسی، حرکتی یا هوشی با میانگین جامعه تفاوت داشته باشند.

وی افزود: این کودکان نیز همانند سایر کودکان حق دارند که از امکانات وتسهیلات اجتماعی بهره گیرند و به حداکثر توانایی و قابلیت های خویش دست یابند.

رییس آموزش و پرورش استثنایی استان ایلام تصریح کرد: در این راستا اداره آموزش و پرورش استثنایی استان ایلام با هدف توانمند ساختن کودکان استثنایی به منظور استفاده از حداکثر توانایی های ذهنی و جسمی کودکان، فراهم آوردن فرصت های مناسب شغلی و همچنین کاهش نگرانی های خانواده ها، کارهای متعددی را در دستور کار دارد یا اجرا کرده است.

مهدی زاده با بیان اینکه دانش آموزان مشغول به تحصیل در مدارس استثنایی در 7گروه معلولیت طبقه بندی شده اند، ادامه داد: در مدارس ما علاوه بر درس های تئوری، کلاس های عملی نیز در بحث کارآفرینی و اشتغال دانش آموزان در مقطع پیش حرفه ای و حرفه ای یعنی دانش آموزان هفتم تا نهم و دهم تا دوازدهم، متناسب با توانایی های این دانش آموزان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

این کودکان هم حق دارند/ ادارات دیگر هم افزایی کنند

این کودکان هم حق دارند/ ادارات دیگر هم افزایی کنند