مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 21 آبان 1401 ساعت 08:002022-11-12اقتصادي

اوج گیری تبادلات تجاری با ترکمنستان/ تجار گلستانی به خط می شوند


برپایی نمایشگاه تخصصی محصولات ایرانی در عشق آباد فرصت مغتنمی برای افزایش سطح تبادلات تجاری گلستان با ترکمنستان است تا تجار از این طریق بتوانند ظرفیت های استان را به خوبی معرفی کنند.

- خبرگزاری مهر - گروه استان ها: رویکردهای یکسال اخیر دولت سیزدهم در حوزه سیاست خارجی و افزایش تعاملات دیپلماتیک با کشورهای همسایه از جمله کشورهای CIS به ویژه ترکمنستان چشم اندازهای روشنی فراروی بخش های مختلف کشور به ویژه در بخش های اقتصادی ترسیم کرده است.

دستاورد دیدارهای دیپلماتیک رییس جمهور ایران با سران کشورهای مشترک منافع مانند ترکمنستان در حال بروز و ظهور بوده که می توان به حذف هزینه های ترانزیتی کامیون های تجاری در خاک ترکمنستان، از سرگیری تردد کامیون ها به ترکمنستان، فراهم شدن مقدمات از سرگیری تجارت چمدانی در گمرک اینچه برون اشاره کرد.

یکی دیگری از مباحثی که اخیراً مطرح شده، موضوع برپایی نمایشگاه تخصصی محصولات جمهوری اسلامی ایران در عشق آباد است که بنا بر اظهارات مدیران سازمان توسعه تجارت ایران قرار است در آذرماه برگزار شود.

هر چند شرکت ها و بازرگانان پایتخت نشین به فراخور توانمندی و تجربه بیشتر سهم بالاتری در این نمایشگاه خواهند داشت اما استان های هم مرز با ترکمنستان مانند خراسان شمالی، رضوی و گلستان هم می توانند در این رخدا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اوج گیری تبادلات تجاری با ترکمنستان/ تجار گلستانی به خط می شوند

اوج گیری تبادلات تجاری با ترکمنستان/ تجار گلستانی به خط می شوند