مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 21 آبان 1401 ساعت 07:452022-11-12اجتماعي

آغاز سرشماری پستانداران در زیستگاه های کردستان


سرپرست حفاظت محیط زیست کردستان گفت: سرشماری پستانداران استان با انجام سرشماری منطقه شکار ممنوع چنگ الماس در شهرستان بیجار آغاز شد.

- اقبال حمیدی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: هر ساله به منظور بررسی وضعیت گونه های جانوری و برآورد جمعیت حیات وحش، سرشماری از گونه های شاخص جانوری در طبیعت و مناطق تحت مدیریت استان کردستان انجام می شود.

وی افزود: سرشماری زمستانه پستانداران در استان با توجه به وضعیت آب و هوای، توپوگرافی، فصل جفتگیری از بیستم آبانماه لغایت پایان بهمن ماه ادامه دارد و به روش خطی و با مشاهده مستقیم با استفاده از تجهیزات موردنیاز مانند دوربین چشمی، عکاسی، تلسکوپ، بیسیم و موبایل استفاده می شود.

سرپرست حفاظت محیط زیست کردستان خاطر نشان کرد: در سرشماری با حضور کارشناسان متخصص به مدت هفتاد روز در 5 منطقه حفاظت شده و 4 منطقه شکار ممنوع استان حیات وحش انجام می شود.

وی افزود: این سرشماری شامل آمارگیری گونه های شاخص پستاندار در مناطق تحت مدیریت و طبیعت زیبا و بکر کردستان توسط تیم های متخصص استان با بیتوته های شبانه روزی و استقرار در نقاط مختلف زیستگاه های تعیین شده، می باشد.

حمیدی بیان کرد: سرشماری پستانداران شاخص مناطق تحت مدیریت استان هر ساله در دو نوبت یکی در اواخر فصل بهار با هدف به دست آوردن میزان زاد و ولد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز سرشماری پستانداران در زیستگاه های کردستان

آغاز سرشماری پستانداران در زیستگاه های کردستان