مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 20 آبان 1401 ساعت 21:502022-11-11بين الملل

دو ایرانی در سوئد به جاسوسی برای روسیه متهم شدند


دادستان های سوئد مدعی شدند که دو برادر ایرانی الاصل که در سوئد زندگی می کنند، برای برای روسیه و سرویس اطلاعات نظامی این کشور جاسوسی می کرده اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از یورونیوز، پیمان و و پیام کیا دو برادر 42 و 35 ساله ایرانی الاصل هستند که به جاسوسی برای روسیه متهم شده اند.

پر لیندکویست، دادستان کل واحد امنیت ملی سوئد در خصوص این پرونده گفت: این یک مورد پیچیده در مورد جنایتی بوده که بررسی آن بسیار دشوار بوده و این ظن مربوط به جنایت بسیار جدی علیه سیستم اطلاعاتی و امنیتی سوئد است.

وی همچنین به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفته که این پرونده شامل موضوعات بسیار حساس است و نمی توان در خصوص جزییات آن اظهار نظر کرد.

یکی از این دو برادر برای سازمان های اطلاعاتی سوئد کار می کرده است.

بر اساس برگه اتهام که به دست آسوشیتدپرس رسیده، در بازه زمانی 28 سپتامبر 2011 تا 20 سپتامبر 2021 اطلاعات محرمانه سوئد به سرویس اطلاعات نظامی روسیه منتقل شده است.

این اطلاعات از چندین مقام امنیتی و سرویس اطلاعاتی سوئد سرچشمه می گیرد.

این پرونده توسط سرویس امنیت داخلی سوئد بررسی شده و مقام های دادستانی می گویند که بسیاری از اطلاعات مربوط به این پرونده که در مرحله تحقیقات مقدماتی است، محرمانه بوده و هنوز نمی توان جزییات چندانی از آن ارائه کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دو ایرانی در سوئد به جاسوسی برای روسیه متهم شدند

دو ایرانی در سوئد به جاسوسی برای روسیه متهم شدند