مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 20 آبان 1401 ساعت 12:152022-11-11پزشكي

نهنگ ها قربانیان آلودگی پلاستیکی در اقیانوس ها


کارشناسان محیط زیست هشدار می دهند که در حال حاضر ریزپلاستیک ها (تکه های بسیار ریز و آلاینده پلاستیک) به سراسر جهان از رودخانه ها و دریاچه ها گرفته تا سواحل قطب جنوب و حتی درون بدن انسان ها راه یافته اند.

- کارشناسان محیط زیست هشدار می دهند که در حال حاضر ریزپلاستیک ها (تکه های بسیار ریز و آلاینده پلاستیک) به سراسر جهان از رودخانه ها و دریاچه ها گرفته تا سواحل قطب جنوب و حتی درون بدن انسان ها راه یافته اند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، اکنون گروهی از دانشمندان محاسبه کرده اند که نهنگ های گوژپشت در تکاپوی یافتن غذای روزانه، میلیون ها تکه از این ریزپلاستیک ها را می خورند.

به گفته نویسندگان این مطالعه، این نتایج به نگرانی در مورد سلامت نهنگ ها دامن می زند و نگاهی هشداردهنده به وسعت آلودگی ریزپلاستیکی در اقیانوس های جهان دارد.

جرمی گلدبوگن از نویسندگان این مطالعه و پژوهشگر اقیانوس شناسی دانشگاه استنفورد، در نشستی مطبوعاتی گفت: جانداران بزرگی همچون نهنگ بی دندان که با سرند کردن آب، تغذیه می کنند طوری فرگشت پیدا کرده اند که مقادیر زیادی از آب اقیانوس را فرآوری می کنند و از صافی می گذرانند.

به همین دلیل آنها در واقع دیده بانان تغییرات محیط زیستی شامل آلودگی هایی مانند ریزپلاستیک ها هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نهنگ ها قربانیان آلودگی پلاستیکی در اقیانوس ها

نهنگ ها قربانیان آلودگی پلاستیکی در اقیانوس ها