مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 20 آبان 1401 ساعت 08:152022-11-11اقتصادي

صادرات ایران به عراق تا پایان امسال به 10 میلیارد دلار می رسد


دبیرکل اتاق مشترک ایران و عراق گفت: اگرچه صادرات ایران به عراق در ماه های اخیر به لحاظ ارزشی با افت مواجه شده بود، اما پیش بینی می شود که این افت در ماه های آتی جبران شود و صادرات ما به این کشور تا پایان سال به 10 میلیارد دلار برسد.

- جهانبخش سنجابی شیرازی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس درباره آخرین وضعیت تجارت ایران و عراق اظهار داشت: در 7 ماهه ابتدای سال جاری در زمینه صادرات کالا به عراق به لحاظ وزنی به میزان قابل توجهی با افت مواجه بودیم.

  دبیرکل اتاق مشترک ایران و عراق افزود: در زمینه واردات از عراق نیز در سال جاری نسبت به سال گذشته با افت مواجه بوده ایم که علت آن است که سال گذشته نهاده ها و برخی از اقلام ضروری از طریق منابع بانکی به واسطه عراق وارد کشور شد و لذا با رشد 700 درصدی در واردات با عراق مواجه شدیم اما این انتظار برای سال جاری وجود نداشت.

  وی گفت: واردات ما از عراق در سال گذشته با رشد 700 درصدی به بیش از یک میلیارد دلار رسید بنابراین در مقایسه با سال گذشته باید در 7 ماهه ابتدای امسال میزان واردات ما از این کشور به بیش از 500 میلیون دلار می رسید در حالی که واردات ما از این کشور 150 میلیون دلار بوده است.

سنجابی شیرازی با اشاره به دو عامل اصلی در افت صادرات ایران به عراق گفت: امسال پروفرمای صادرات گاز در شهریور و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صادرات ایران به عراق تا پایان امسال به 10 میلیارد دلار می رسد

صادرات ایران به عراق تا پایان امسال به 10 میلیارد دلار می رسد