مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 19 آبان 1401 ساعت 18:302022-11-10اقتصادي

مشوق های جدید برای توسعه کشت زیتون در خوزستان ارایه می شود


مدیرامور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت:با توجه به شرایط مناسب کشت زیتون در مناطق شرق و شمال شرق خوزستان ، جهادکشاورزی مشوق های جدیدی برای توسعه کشت این محصول مهم که در سبد غذایی خانوارها جایگاه مناسبی دارد در نظر گرفته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اهواز، محمدحسنی نسب مدیرامور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان، امروز در جمع خبرنگاران اظهارکرد: تامین نهال یارانه دار ارقام مناسب مناطق مختلف ، پرداخت تسهیلات ارزان قیمت برای توسعه باغات، آموزش کشاورزان در خصوص اصول فنی مدیریت باغات زیتون، پرداخت یارانه برای سرشاخه کاری و تغییر ارقام باغات غیراقتصادی ، کمک به تامین کود ، هرس و مدیریت باغات از طریق پرداخت یارانه و مساعدت در توسعه صنایع تبدیلی و فراوری این محصول از مهمترین مشوق ها برای توسعه باغات زیتون در این استان است.

وی با اشاره به اینکه کشت زیتون در دهه 80 در مناطق ایذه و باغملک شروع و هم اکنون در حال توسعه است افزود:مشوق های جدید برای توسعه کشت این محصول و فراوری آن می تواند میزان درآمد باغداران استان افزایش دهد.

حسنی نسب گفت: کشت زیتون با توجه به تنوع آب وهوایی خوزستان و مقاوم به کم آبی و آفات شرایط مناسبی برای توسعه کشت این محصول فراهم کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مشوق های جدید برای توسعه کشت زیتون در خوزستان ارایه می شود

مشوق های جدید برای توسعه کشت زیتون در خوزستان ارایه می شود