مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 19 آبان 1401 ساعت 17:502022-11-10اقتصادي

رتبه دوم آذربایجان شرقی در تولید عسل در کشور/ تولید بیش از 14 هزار تن عسل


معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: آذربایجان شرقی در تعداد کندو و فرآوری و بسته بندی عسل رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شبستر، صمد زمانزاد قویدل عصر امروز در حاشیه بازدید از کارخانه فرآوری و بسته بندی عسل در شبستر در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه آذربایجان شرقی در تولید عسل رتبه دوم کشور را دارد، اظهار کرد: میزان تولید عسل در استان آذربایجان شرقی  بیش از 14 هزار تن بوده است.

   وی با بیان اینکه زنبور عسل، افزون بر تولید محصولات گوناگون و اشتغال زایی در صنایع مختلف، مهمترین نقش خود را در طبیعت با دخالت در عمل گرده افشانی و افزایش تولید محصولات کشاورزی و احیای محیط زیست ایفا می کند بیان کرد: بررسی های انجام شده در کشورهای دیگر نشان می دهد، نقش زنبور عسل در افزایش تولیدات کشاورزی 69 تا 143 برابر تولیدات مستقیم آن است.

 زمانزاد قویدل  گفت: بررسی های انجام گرفته در ایران مشخص کرده است که نقش زنبور عسل در افزایش ارزش محصولات کشاورزی ایران 90 برابر ارزش تولیدات مستقیم کلنی ها و برابر 4 درصد تولید ناخالص ملی کشور است.

از طرفی با توجه به اهمیت زنبور عسل در حفظ و احیای محیط زیست، لزوم حمایت از این صنعت و آگاه کردن کشاورزان از مزایای آن در راستای بهبود می


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رتبه دوم آذربایجان شرقی در تولید عسل در کشور/ تولید بیش از 14 هزار تن عسل

رتبه دوم آذربایجان شرقی در تولید عسل در کشور/ تولید بیش از 14 هزار تن عسل