مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 19 آبان 1401 ساعت 17:002022-11-10اقتصادي

سند راهبردی گیاه زعفران در کشور اجرایی می شود


مدیر اجرایی گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی گفت: سند راهبردی گیاه زعفران در کشور اجرایی می شود.

- دکتر حسین زینعلی در میز اقتصادی زعفران که در شهرستان فاروج برگزار شد، اظهار کرد: با اجرای این سند در سال آینده دیگر مشکلی در تولید و صادرات این محصول نخواهیم داشت.

وی از تعیین 300 میلیارد تومان یارانه خرید زعفران خبر داد و افزود: اگر بازار تحت تاثیر قرار گیرد و قیمت ها کاهش یابد این اعتبار برای حمایت از کشاورز هزینه می شود.

وی از تشکیل صندوق ملی زعفران نیز خبر داد و بیان کرد: خراسان شمالی یکی از مکان هایی است که تعاونی تخصصی خواهد داشت و به زعفران کاران توصیه می شود عضو آن شوند.

دکتر زینعلی ادامه داد: اگر تعاونی شکل گیرد یارانه به آن اختصاص داده می شود و در این صورت شاهد تقویت کشت، فرآوری و صادرات زعفران خواهیم شد.

وی با اشاره به اینکه ایران در دنیا رتبه اول تولید زعفران را دارد، بیان کرد: خراسان رضوی اولین و بالاترین تولیدکننده زعفران است و فاروج رتبه سوم را در این زمینه دارد.

وی تاکید کرد: باید تلاش شود تا تا تکنولوژی لازم در ارتباط با زعفران را به فاروج وارد کرد، در حال حاضر تعدادی از کشاورزان میانگین تولید زعفران را به 20 کیلوگرم در هکتار رسانده اند این در حالی است که این مقدار در فاروج 5 کیلوگرم است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سند راهبردی گیاه زعفران در کشور اجرایی می شود

سند راهبردی گیاه زعفران در کشور اجرایی می شود