مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 19 آبان 1401 ساعت 16:502022-11-10سياسي

انتظار از نخبه سیاسی داشتن بصیرت است/تفاوت میان نخبه و کنشگرسیاسی


استاندار یزد با اشاره به تفاوت بین نخبه و کنشگر سیاسی گفت: کنشگر سیاسی مسائل این حوزه را دنبال می کند و به آن واکنش نشان می دهد اما نخبه سیاسی، - مسائل را رصد و آنها را پیش بینی می کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، مهران فاطمی در مراسم افتتاحیه دوره نخبه پروری شهید دیالمه بسیج دانشجویی یزد اظهار داشت: نخبه پروری سیاسی یکی از اموری است که همواره مورد تاکید رهبر معظم انقلاب بوده اما باید دقت داشت که مفهوم نخبه و کنشکر با یکدیگر تفاوت دارد.

وی افزود: فعال یا کنشگر سیاسی کسی است که مسائل این حوزه را دنبال کرده و واکنش نشان می دهد اما نخبه یک سطح بالاتر است و به عنوان یک رصدگر و تحلیلگر، جریانات و رویدادهای سیاسی را فهم، جریان سازی و پیش بینی می کند.

فاطمی عنوان کرد: چنین فعالیت هایی باید منجر به آن شود که افراد در قالب یک پروسه و فرایند در سطحی بالاتر از کنشگران سیاسی قرار گیرند.

وی بیان کرد: البته رسیدن به این جایگاه پیش شرط هایی دارد که مهمترین این پیش شرط ها داشتن یک دستگاه معرفتی است و به طور قطع اگر این پیش شرط وجود نداشته باشد، انحرافی ایجاد خواهد شد.

استاندار یزد ادامه داد: چهره های بسیاری در اوایل انقلاب ظهور کردند که بعد از مدتی شاهد افول آنها بودیم، لذا اگر گمان می کنید که بدون داشتن یک دستگاه فکری می توانید یک گنشگر و یک نخبه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انتظار از نخبه سیاسی داشتن بصیرت است/تفاوت میان نخبه و کنشگرسیاسی

انتظار از نخبه سیاسی داشتن بصیرت است/تفاوت میان نخبه و کنشگرسیاسی