مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 19 آبان 1401 ساعت 16:452022-11-10اقتصادي

تکمیل یکی از قطعات خط آهن چابهار/ را ه آهن زاهدان-خاش افتتاح شد


خاش امروز با حضور معاون اول رییس جمهور، مدیرعامل راه آهن، استاندار سیستان و بلوچستان، جمعی از مسئولان کشوری و استانی افتتاح شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ، راه آهن چابهار- زاهدان -سرخس یکی از طرح های مهم ملی در حال اجرا در سیستان و بلوچستان است که تکمیل و راه اندازی آن تحولات چشمگیری در ارتباطات تجاری کشورهای مختلف و توسعه و پیشرفت استان های جنوب شرق کشور ایجاد می کند.

خط ریلی چابهار - به آبهای آزاد است.

راه آهن چابهار- زاهدان- میلک - سرخس به عنوان اصلی ترین اولویت زیرساختی شرق کشور علاوه بر کسب منافع ملی حاصل از درآمدهای ترانزیتی، تاثیر مستقیمی بر اشتغالزایی و پیشرفت اقتصادی این نقطه از ایران اسلامی خواهد داشت.

راه آهن چابهار به پیمانکاری قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا در حال تکمیل است.

ایجاد زیرساخت ریلی سبب می شود تا دسترسی به معادن و بهره برداری از آن ها مقرون به صرفه شود و از این طریق مقدمات لازم برای سرمایه گذاری برای فعال سازی ظرفیت معادن غنی شرق کشور فراهم شود.

راه آهن چابهار- زاهدان بندر چابهار را به خط ریلی شمال به جنوب متصل کرده و این منطقه را به شاهراه واقعی ریلی دنیا مبدل می کند و سبب توسعه جنوب شرق کشور و گسترش مبادلات تجاری، اقتصادی و فعالیت های تنها بندر اقیانوسی ایر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تکمیل یکی از قطعات خط آهن چابهار/ را ه آهن زاهدان-خاش افتتاح شد

تکمیل یکی از قطعات خط آهن چابهار/ را ه آهن زاهدان-خاش افتتاح شد