مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 19 آبان 1401 ساعت 16:152022-11-10فرهنگي

کتاب «بغی و تمرد در حکومت اسلامی» به چاپ دوم رسید


چاپ دوم کتاب «بغی و تمرد در حکومت اسلامی» اثر مهدی پورحسین است که به همت پژوهشکده علوم و اندیشه اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تهیه و منتشر شد.

- چاپ دوم کتاب بغی و تمرد در حکومت اسلامی اثر مهدی پورحسین است که به همت پژوهشکده علوم و اندیشه اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تهیه و منتشر شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، چاپ دوم کتاب بغی و تمرد در حکومت اسلامی اثر مهدی پورحسین است که به همت پژوهشکده علوم و اندیشه اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تهیه و به همت نشر این پژوهشگاه در 343 صفحه منتشر شد.

از جمله موضوعات مهم در فقه سیاسی شیعه، نحوه رویارویی با مخالفان حکومت اسلامی است که از حیث نظری شامل مباحث مختلفی است؛ از این رو در اندیشه و عملِ فقیهان شیعه می توان به مبانی و اصولی دست یافت که برای حفظ نظام اجتماع، اطاعت از نظم سیاسی مشروع ضرورت می یابد و مقابله با مخالفان حکومت اسلامی که به دنبال براندازی اند، مجاز شمرده می شود.

اثر حاضر از وضعیت مذکور، بر اساس واژگان و ادبیان فقه سیاسی، به بغی و تمرّد یاد کرده، به تبیین ابعاد مفهومی بغی و تمرد در رویکردهای فقهی – سیاسی قدیم و جدید می پردازد و از این طریق، شرایط، معیارها و نحوه رویارویی با آن را در فقه سیاسی بررسی می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کتاب «بغی و تمرد در حکومت اسلامی» به چاپ دوم رسید

کتاب «بغی و تمرد در حکومت اسلامی» به چاپ دوم رسید