مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 19 آبان 1401 ساعت 09:202022-11-10اقتصادي

فروش بی واسطه فرآورده های دامی روستاییان سود بیشتری دارد


معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی استان زنجان گفت: بیش از 2500 مجوز برای دامداری روستایی در سطح استان صادر شده است.

- ایسنا/زنجان معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی استان زنجان گفت: بیش از 2500 مجوز برای دامداری روستایی در سطح استان صادر شده است.

محمدعلی صادقی در گفت وگو با ایسنا با بیان اینکه تولیدات سالانه دامی استان حدود 244 هزار و 500 تن است، اظهار کرد: جمعیت دامی دام های سبک و سنگین استان یک میلیون و دویست 214 هزار راس است.

وی با بیان اینکه 150 هزار راس دام سبک و سنگین در این دامداری ها پرورش پیدا می کنند، اذعان کرد: این تعداد دام پروری کوچک مقیاس برای حدود 3500 نفر به طور مستقیم ایجاد اشتغال کرده است .

صادقی با اشاره به تولید میانگین سالانه 165 هزار تن شیر، افزود: سال گذشته 158 هزار تن شیرخام و 15 هزار تن گوشت تولید کردیم.

این مسئول با بیان اینکه هزینه تمام شده یک کیلوگرم شیرخام در واحدهای کوچک مقیاس 30 درصد از واحدهای صنعتی کم تر است، خاطرنشان کرد: حسن دامداری های روستایی این است که می توانند از نهاده های تولیدی خودشان استفاده کنند و به لحاظ هزینه های جاری اعم کارگری و سوخت و سایر مسائلی که برای دامداری های صنعتی است، صرفه جویی داشته باشند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فروش بی واسطه فرآورده های دامی روستاییان سود بیشتری دارد

فروش بی واسطه فرآورده های دامی روستاییان سود بیشتری دارد