مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 18 آبان 1401 ساعت 17:402022-11-09پزشكي

دستگاهی که امواج مغزی بیماران فلج کامل را به جمله تبدیل می کند


دستگاه جدیدی ساخته شده است که می تواند امواج مغزی بیمارانی را که قدرت تکلم ندارند و به فلج کامل مبتلا هستند، مورد بررسی قرار دهد و آنها را در لحظه به جملاتی روی صفحه رایانه تبدیل کند.

- دستگاه جدیدی ساخته شده است که می تواند امواج مغزی بیمارانی را که قدرت تکلم ندارند و به فلج کامل مبتلا هستند، مورد بررسی قرار دهد و آنها را در لحظه به جملاتی روی صفحه رایانه تبدیل کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از دیلی میل، یک دستگاه ذهن خوانی می تواند فعالیت مغز را رمزگشایی کند زیرا شخص در سکوت تلاش می کند تا واژه ها را به صورت آوایی بنویسد تا جملات کامل بسازد.

متخصصان می گویند که دستگاه آنها این پتانسیل را دارد که قابلیت برقراری ارتباط را به افرادی بازگرداند که به خاطر ابتلا به فلج کامل نمی توانند حرف بزنند یا تایپ کنند.

پژوهش های پیشین نشان داده بودند که یک سیستم مشابه قادر به رمزگشایی حداکثر 50 کلمه است اما این دستگاه به واژگان خاصی محدود می شد و شرکت کننده باید تلاش می کرد تا کلمات را با صدای بلند بیان کند که با توجه به فلج بودن شرکت کنندگان، به تلاش قابل توجهی نیاز داشت.

ادوارد چانگ (Edward Chang) و همکارانش در دانشگاه کالیفرنیا (UC)، یک دستگاه جدید طراحی کرده اند که می تواند فعالیت مغز را به حروف تکی تبدیل کند تا جملات کامل در لحظه بیان شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دستگاهی که امواج مغزی بیماران فلج کامل را به جمله تبدیل می کند

دستگاهی که امواج مغزی بیماران فلج کامل را به جمله تبدیل می کند