مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 18 آبان 1401 ساعت 17:352022-11-09اقتصادي

تولید 2 میلیون و 500 هزار عدد مینی تیوبر در اردبیل


رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: با کمک بخش خصوصی تولید 2 میلیون و 500 هزار تن مینی تیوبر در اولویت قرار گرفته و برای این روند مجوز لازم صادر شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، نادر تقی زاده عصر چهارشنبه در جریان بازدید از مراکز تولید بذر سیب زمینی در اردبیل اظهار کرد: امسال 814 هزار تن سیب زمینی در استان اردبیل تولید شد و فصل برداشت این محصول نیز به پایان رسیده است.

وی تصریح کرد: از این میزان 200 هزار تن مصرف داخل استان و بیش از 600 هزار تن مصرف خارج از استان است که عمدتاً به صورت خام به سایر مناطق ارسال می شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل با بیان اینکه توسعه صنایع تبدیلی مورد حمایت جدی جهاد کشاورزی است، گفت: تلاش ما بر این است تا 75 درصد تولید سیب زمینی این استان که به صورت خام به سایر مناطق ارسال می شود، با ارزش افزوده بیشتر و ایجاد اشتغال برای جوانان منطقه همراه بوده و زمینه توسعه صنایع وابسته نیز فراهم آید.

تقی زاده به نیاز 70 هزار تنی بذر در استان اشاره کرد و افزود: تلاش ما بر این است تا با تولید بذر مورد نیاز جلوی دلالی و گران فروشی را در این حوزه بگیریم و امکان تولید و عرضه بذر سیب زمینی و مینی تیوبر به شکل اصولی و قاعده مند فراهم آید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید 2 میلیون و 500 هزار عدد مینی تیوبر در اردبیل

تولید 2 میلیون و 500 هزار عدد مینی تیوبر در اردبیل