مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 18 آبان 1401 ساعت 17:152022-11-09پزشكي

درمان کرونا با داروی چشم


یک گروه تحقیقاتی میان رشته ای به رهبری دانشگاه کالیفرنیا آمریکا دریافتند که ورتپورفین، دارویی که پیش از این توسط سازمان غذا و داروی آمریکا برای بیماری های چشمی تایید شده بود، - تکثیر سارس کوو 2، ویروسی که باعث ابتلا به کووید 19 می شود را متوقف می کند.

به نقل از مدیکال اکسپرس، بسیاری از فرآیندهای بیولوژیکی مهم انسان توسط واکنش های زنجیره ای پیچیده به نام مسیرهای سیگنالینگ کنترل می شود که در آن پروتیین های خاصی به عنوان مولکول های پیام رسان عمل و سیگنال های پروتیین های دیگر را ترویج یا مسدود می کنند.

مطالعه آزمایشگاهی کنونی مسیر سیگنال دهی کرگدن را به عنوان یک هدف بالقوه برای درمان در برابر کروناویروس شناسایی کرد.

محققان در تحقیقات قبلی روی ویروس زیکا که می تواند باعث کوچک تر شدن مغز در نوزادان شود، مسیر سیگنال دهی کرگدن را که اندازه اندام های بدن را کنترل می کند، بررسی می کردند.

حال آن ها با توجه به اینکه به نظر می رسد این مسیر اثرات ضد ویروسی نیز دارد، تحقیق فعلی را برای بررسی سارس کوو 2 آغاز کردند.

دانشمندان آزمایش هایی را با استفاده از نمونه های بافتی از افراد مبتلا به کووید 19 و همچنین سلول های قلب و ریه کشت داده شده انسان انجام دادند تا از نزدیک نشان دهند که سلول های سالم چگونه به عفونت سارس کوو 2 پاسخ می دهند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درمان کرونا با داروی چشم

درمان کرونا با داروی چشم