مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 18 آبان 1401 ساعت 16:252022-11-09اقتصادي

راه اندازی سوآپ گازوییل پس از 7 سال دربندر امیرآباد


مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران با اشاره به ازسرگیری سوآپ گازوییل گفت: اولین محموله سوآپ گازوییل پس از هفت سال از مبداء کشور روسیه به بندر امیرآباد وارد شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، محمدتقی انزان پور به نقش بی بدیل بندر امیرآباد به عنوان شاهراه انتقال فرآورده های نفتی از کشورهای حوزه خزر به منطقه آسیای میانه و قفقاز اشاره و تأثیر راه اندازی مجدد سوآپ گازوییل پس از هفت سال وقفه را در تقویت جایگاه ایران در بازارهای بین المللی انرژی بسیار ارزنده عنوان کرد.

وی با بیان اینکه نخستین محموله سوآپ (ورود موقت) گازوییل پس از 7 سال، از مبدأ کشور روسیه به میزان 3 هزار و 294 تن در بندر امیرآباد انجام شد، بر ضرورت افزایش تعامل در حوزه انرژی با کشورهای حاشیه خزر به منظور درآمد زایی و کاهش هزینه انتقال انواع فرآورده های نفتی از جنوب به شمال کشور تأکید کرد.

وی با اشاره به اینکه انتقال فرآورده های نفتی به منطقه آسیای میانه و قفقاز از طریق سوآپ در بندر امیرآباد برای کشورهای حاشیه دریای خزر از نظر اقتصادی مقرون به صرفه است، یادآور شد با توجه تنش سیاسی در شرق اروپا و ترانزیت و سوآپ فرآورده های نفتی از روسیه، ایران با محوریت بندرامیرآباد می تواند به هاب انرژی منطقه که یکی از سیاست های دولت مردمی در کریدور شمال – جنوب به شمار می رود، تبدیل ش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راه اندازی سوآپ گازوییل پس از 7 سال دربندر امیرآباد

راه اندازی سوآپ گازوییل پس از 7 سال دربندر امیرآباد