مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 18 آبان 1401 ساعت 16:102022-11-09پزشكي

فوائد شستن گوش


این تصوری که آب نباید داخل گوش بشود اصلا تصور درستی نیست؛چراکه یک گوش سالم که پوست، مجرا و پرده سالمی دارد، حتما باید با هر بار استحمام شسته و تمیز شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سلامت خبرگزاری فارس، پدرام برقعی، متخصص گوش، حلق و بینی با حضور در برنامه طبیب در خصوص این موضوع که آیا گوش هم سرما می خورد؟،گفت: نه اصلا ما چنین چیزی نداریم، البته هر کسی در بدنش می تواند نقاط ضعفی داشته باشد و بسته به آن نقاطی از بدنش حساس تر باشد، اما در سرماخوردگی ها نیز ما بیشتر باید از بینی و سینوس ها مراقبت کنیم تا درگیر عفونت نشوند و این عفونت به گوش راه پیدا نکند.

وی همچنین در خصوص باور اغلب مردم به اینکه آب نباید داخل گوش برود، توضیح داد: این تصوری که آب نباید داخل گوش بشود اصلا تصور درستی نیست، یک گوش سالم که پوست، مجرا و پرده سالمی دارد، حتما باید با هر بار استحمام شسته و تمیز شود.

پوست مجرای گوش از جنس پوست بدن است و مثل باقی نقاط ترشحات و چربی دارد.

این پزشک متخصص همچنین یادآور شد: پس پوست مجرا نیز نیاز به شست وشو دارد و کسی که گوشش سالم است باید در هر بار حمام رفتن با شامپو یا کف و صابون داخل مجرا را هم بشوید.

ما تنها در مواردی توصیه می کنیم که از ورود آب به گوش پرهیز شود که یک بیماری یا عفونتی در گوش وجود دارد که آن هم تا زمانی که آن بیماری برطرف شود


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فوائد شستن گوش

فوائد شستن گوش