مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 18 آبان 1401 ساعت 15:202022-11-09سياسي

گفت وگوهای بینادینی ایرانیان به منظور گسترش صلح در جهان است


گفت وگوها بینادینی در ایران از آغاز انقلاب شکل سازنده ای به خود گرفت و به منظور گسترش صلح و پرهیز از خشونت در جهان بروز و ظهور جدی پیدا کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، نشست تخصصی پیشینه گفت وگوهای بینادینی؛ از انقلاب اسلامی تاکنون توسط مرکز گفت وگوی ادیان و فرهنگ های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، با حضور و سخنرانی سید عبدالمجید میردامادی، پژوهشگر و از رؤسای پیشین مرکز گفت وگوی ادیان و فرهنگ ها در محل این مرکز برگزار شد.

میردامادی در این نشست گفت: برگزاری گفت وگوهای دینی میان اسلام با سایر ادیان و همچنین، معرفی اسلام ناب محمدی (ص) به جهانیان توانسته گام مهمی در راه حفظ صلح بردارد.

این گفت وگوها بین اندیشمندان دینی و نقش آفرینی آنها در ساختارهای سیاسی، اجتماعی و فرهنگی از اهمیت بسزایی برخوردار است.

وی با تأکید بر لزوم تعامل و همکاری دینی بین اقوام و پیروان ادیان ادامه داد: بخش عمده ای از تعامل و همکاری دینی بین اقوام و پیروان ادیان مختلف در گرو گفت وگوهای بینادینی است که علاوه بر احترام به حقوق آنها، نگرش های موجود را بررسی کرده و با ایجاد شیوه ای جدید، صلح و دوستی را بر روابط میان مذاهب حاکم می کند.

میردامادی همچنین به پیشینه گفت وگوهای بینادینی در جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد: موضوع گفت وگوهای بینادینی پیش از انقلاب ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گفت وگوهای بینادینی ایرانیان به منظور گسترش صلح در جهان است

گفت وگوهای بینادینی ایرانیان به منظور گسترش صلح در جهان است