مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 18 آبان 1401 ساعت 14:252022-11-09سياسي

جزییات دیدار شمخانی و نیکلای پاتروشف روسی


دبیر شورای عالی امنیت ملی در دیدار همتای روس گفت: ایران از هرگونه ابتکاری برای آتش بس و صلح بین روسیه و اوکراین از طریق گفت وگو، حمایت کرده و آماده نقش آفرینی برای پایان جنگ است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا، نیکلای پاتروشف دبیر شورای امنیت ملی روسیه که به تهران سفر کرده است، صبح امروز با علی شمخانی، نماینده رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت وگو کرد.

در این دیدار شمخانی با اشاره به شرایط منطقه ای و جهانی راه برون رفت از بحران ها و چالش های موجود را گفت وگو و همکاری های منطقه ای و بین المللی دانست.

وی با تبیین ابعاد جنگ ترکیبی نظام سلطه علیه ملت ایران و آثار تحریم های ظالمانه آمریکا تصریح کرد: گسترش همکاری های دوجانبه و منطقه ای به ویژه با کشورهای همسایه در حوزه اقتصادی از اولویت های راهبردی کشورمان به شمار می رود.

شمخانی، تقویت روند همکاری های دو کشور در حوزه های انرژی، حمل و نقل، کشاورزی، تجارت، امور بانکی و محیط زیست را حائز اهمیت ذکر کرد و افزود: با اتخاذ تمهیدات لازم باید به سرعت موانع موجود در این بخش ها را برطرف کرد.

وی همچنین تقویت همکاری های چند جانبه در سازمان های منطقه ای به ویژه شانگهای را برای بهره گیری هوشمندانه از ظرفیت های قابل تبادل کشورهای عضو ضروری دانست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جزییات دیدار شمخانی و نیکلای پاتروشف روسی

جزییات دیدار شمخانی و نیکلای پاتروشف روسی