مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 18 آبان 1401 ساعت 14:052022-11-09فرهنگي

شهیدی که سال ها بعد از دفن هویتش مشخص شد/نگاه متفرعنانه به مستند!


امید نجوان کارگردان مستند «ردپا» بیان کرد که این مستند روایتی از پیدا شدن مزار دو شهید گمنام در سال 96 یعنی سی و پنج سال بعد از شهادت و مفقود شدن آن هاست.

- امید نجوان کارگردان مستند ردپا بیان کرد که این مستند روایتی از پیدا شدن مزار دو شهید گمنام در سال 96 یعنی سی و پنج سال بعد از شهادت و مفقود شدن آن هاست.

امید نجوان کارگردان سینمای مستند در گفتگو با خبرنگار مهر درباره جدیدترین فعالیت های خود گفت: برای جشنواره امسال سینماحقیقت ، فیلم مستند رد پا را ارائه داده ام و در حال حاضر منتظرم ببینم چه پیش می آید.

مستند رد پا درباره پیدا شدن مزار دو شهید گمنام در سال 96 یعنی سی و پنج سال بعد از شهادت و مفقود شدن آن ها در سال 61؛ سال های آغاز جنگ تحمیلی است.

این فیلم تلاش برای پیدا کردن رد پای حضور این دو شهید، از هنگام پیدا شدن مزارشان تا لحظه شهادت آن هاست.

این مستندساز ادامه داد: طبق مستندات موجود، این دو شهید در تابستان سال 80 و پس از انجام عملیات تفحص در منطقه اجرای عملیات رمضان پیدا شده و در پنجم مهر همان سال هم در آستان شهدای گمنام واقع در اتوبان شهید بابایی، جنب دانشگاه امام حسین (ع) به خاک سپرده شده اند.

ظاهراً سال ها بعد و در جریان اجرای یک عملیات عمرانی در این مزار (که هشت شهید گمنام در آن حضور دارند) از باقی مانده پیکر آن ها نمونه برد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شهیدی که سال ها بعد از دفن هویتش مشخص شد/نگاه متفرعنانه به مستند!

شهیدی که سال ها بعد از دفن هویتش مشخص شد/نگاه متفرعنانه به مستند!