مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 18 آبان 1401 ساعت 13:502022-11-09دانش

ساخت پهپادی برای انجام عملیات رصد و شناسایی از 15 کیلومتری ایستگاه کنترل


سامانه پهپادی نقشه برداری یکی از شرکت ها که با همکاری معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری طراحی و ساخته شده، قادر به انجام عملیات شناسایی، رصد و نقشه برداری در 15 کیلومتری از محل استقرار ایستگاه کنترل است.

- سامانه پهپادی نقشه برداری یکی از شرکت ها که با همکاری معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری طراحی و ساخته شده، قادر به انجام عملیات شناسایی، رصد و نقشه برداری در 15 کیلومتری از محل استقرار ایستگاه کنترل است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سامانه نقشه برداری با عنوان هدهد 5 که با حمایت گروه ژئوماتیک ستاد توسعه فناوری های فضایی و حمل ونقل پیشرفته معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری طراحی و ساخته شده است، قادر است ماموریت های مختلف نظامی و غیرنظامی به ویژه شناسایی، مراقبت، رصد و نقشه برداری را در 15 کیلومتری از محل استقرار ایستگاه کنترل انجام دهد.

استفاده از مواد اولیه باکیفیت در سازه ملخ های این پرنده نیاز مجموعه پهپاد را به تعمیر و نگهداری به حداقل رسانده است.

در عین حال طراحی جعبه حمل و استفاده از اتصالات سریع در طراحی سازه موجب شده است سامانه در کمتر از 10 دقیقه آماده پرواز شود.

به نقل از مرکز اطلاع رسانی معاونت علمی ریاست جمهوری، یکی از مزیت های این پهپاد تعویض راحت و فوری باتری آن در ماموریت های مداوم است و کاربران می


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ساخت پهپادی برای انجام عملیات رصد و شناسایی از 15 کیلومتری ایستگاه کنترل

ساخت پهپادی برای انجام عملیات رصد و شناسایی از 15 کیلومتری ایستگاه کنترل