مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 18 آبان 1401 ساعت 13:352022-11-09بين الملل

باج گیری زیر «چتر هسته ای»؛ آمریکا متحد خود را تهدید کرد


آمریکا از استرالیا خواست تا معاهده منع جنگ افزارهای هسته ای را امضا نکند زیرا چنین توافقی میان ابرقدرت های جهان «تفرقه» می اندازد.

- آمریکا از استرالیا خواست تا معاهده منع جنگ افزارهای هسته ای را امضا نکند زیرا چنین توافقی میان ابرقدرت های جهان تفرقه می اندازد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از گاردین، سفارت آمریکا در کانبرا، اعلام کرد که موافقت استرالیا با معاهده منع تسلیحات هسته ای، امکان گسترش روابط بازدارنده را از آمریکا سلب کرده و مدعی شد که چنین اقدامی مانع حل و فصل و از بین بردن تهدیدهای امنیتی جاری در سراسر جهان خواهد شد.

سخنگوی سفارت آمریکا در استرالیا با اشاره به چتر هسته ای واشنگتن که برخی کشورهای غیرهسته ای را تحت پوشش و محافظت خود دارد، گفت: آمریکا در عین حال که تمایل کشورها برای پیشبرد اهداف خلع سلاح هسته ای را درک کرده و با آن موافق است، ولی از معاهده منع جنگ افزار هسته ای حمایت نمی کند.

وی مدعی شد که به اعتقاد واشنگتن، نمی توان حرکت به سوی خلع سلاح هسته ای و پیشرفت در این حیطه را از تهدیدهای امنیتی جاری جهان، تفکیک کرد و این دو موضوع در یکدیگر تنیده هستند.

بیانیه سفارت آمریکا پس از آن منتشر شده که دولت استرالیا در سازمان ملل متحد، نشانه ای از تغییر رویکرد و موضعش در قبال پیمان منع جنگ افزار هسته ای را از خو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

باج گیری زیر «چتر هسته ای»؛ آمریکا متحد خود را تهدید کرد

باج گیری زیر «چتر هسته ای»؛ آمریکا متحد خود را تهدید کرد